Kadınlar Özel – Kadın, Güzellik ve Estetik, Moda ve Sağlık

Pazartesi 22 Kasım 2010 08:30

D Vitamininin Yararları, Hamilelikte D Vitamininin Yararları

Yazan emre Kategori Beslenme

The Lancet dergisinde yayımlana bir araştırma hamilelikte yeterli miktarda alınan D vitamini takviyesinin bebeklerde kemik rahatsızlığı riskini azalttığını ortaya koydu. Çalışma hamilelik süresince yeteri miktarda D vitamini takviyesi almayan annelerin bebeklerinin kemiklerinde zayıflık problemine daha sık rastlandığını gösterdi.

Çalışma için araştırmacılar 1991-92 yıllarında dünyaya gelen 198 çocuk üzerinde bir çalışma yaptı. Çocukların annelerinin vücut yapılarınai beslenme şekillerine ve D vitamini alımlarına dair veriler hamilelik döneminde düzenli olarak tutuldu. Hamilelik döneminde düzenli olarak D vitamini takviyesi alan ve güneş ışığına çıkan annelerin çocuklarının kemik yapılarının diğerlerine oranla daha kuvvetli ve sağlıklı olduğu ortaya kondu.

Araştırma başkanı Pf. Cyrus Cooper “Bu çalışma hamilelikte alınan D vitamini takviyesinin bebeğin kemik oluşumunda ne kadar önemli olduğunu bir kez daha ortaya koymuştur” diye konuştu.

Etiketler: , , ,



Yorum Yapın