11.875 hamile kadın üzerinde yeni yapılan bir araştırma hamilelik süresinde balık tüketiminin bebeğin lerleyen yaşlardaki sosyal ve iletişim becerilerine katkıda bulunduğunu ortaya çıkardı.
Hamilelik döneminde her hafta 340 gramdan az deniz ürünü tüketen annelerin çocuklarının verbal zekalarında gerileme riski olduğunu saptandı. Bununla beraber hamilelik döneminde yeterli balık tüketilmemesinin iletişim becelerilerinde azalmaya neden olduğu ortaya kondu.
Sağlık uzmanları hamile kadınların bu dönemde yeterli oranda balık tüketimine dikkat etmeleri gerektiğini belirtti ve balığın içerdiği omega 3 yağ asidi nedeniyle bu kadar faydalı olduğunun altını çizdi.
Southampton Üniversitesi beslenme uzmanlarından Pf. Robert Grimble “Balığın toksin olduğuna dair görüşler yıllardır ortalarda fakat bu araştırma balığın yararlarının zararlarından daha fazla olduğunu bir kez daha ortaya koydu” diye konuştu.
Etiketler: Hamilelikte Balığın Önemi haberleri, Hamilelikte Balığın Önemi oku, Hamilelikte Balığın Önemi sağlık







